SEO & Google Ads
Hvad er SEO?
SEO står for search engine optimization eller søgemaskineoptimering. Der er ikke meget ved at have en hjemmeside, som ikke kan findes på Google. SEO består af onsite og offsite optimering, hvor onsite optimeringen er de tiltag man laver på selve hjemmesiden, for at ranke højere i Googles søgeresultater og offsite optimeringen, er de ting man kan lave uden for selve hjemmesiden.
Det er vigtigt at fastslå, at SEO ikke er en engangsydelse, forstået på den måde, at udefrakommende faktorer, fx at Google algoritme ændrer sig eller at konkurrenter laver en øget SEO indsats, kan gøre, at man pludselig ligger længere nede i søgeresultaterne.
Man skal også have i baghovedet, at SEO er en længerevarende proces. Man får altså ikke resultater med det samme, men det tager typisk flere måneder før man kan høste frugterne af sin indsats. Hvis man vil have hurtige resultater, kan man vælge at kombinere det med en Google Ads kampagne.
Når du køber en hjemmeside hos mig, er der automatisk basis onsite optimering med i prisen, og yderligere tiltag kan købes ved siden af.
Hvad er Google Ads?
Google Ads er annoncering på Google eller via Google. Det kan være i form af tekstannoncer, som er de annoncer der vises øverst i søgeresultaterne på Google. Det kan også være displayannoncer – eller bannerreklamer, som vi også kender dem som. Forskellen på de to er primært, at tekstannoncerne rammer den efterspørgende målgruppe, altså folk der søger på det, du annoncerer med. Displayannoncerne rammer den ikke efterspørgende målgruppe, men er mere visuel og kan med fordel bruges til at øge kendskabsgraden af dit brand eller din virksomhed.
Disse to annonceformer er de mest brugte, og begge kan målrettes mod den målgruppe du henvender dig til.